Eventtrend 8: Respect voor diversiteit

Bij het plannen van evenementen is er geen standaard beschikbaar voor het omgaan met diversiteit. Diversiteit gaat namelijk veel verder dan ras en etniciteit alleen. Ook kenmerken als leeftijd, geslacht, fysieke vaardigheden, religie, taal, allergieën en meer zijn hier onderdeel van. Respect voor diversiteit en focus op het mensen van alle rangen en standen naar de zin maken, blijven top of mind bij het plannen van evenementen in 2020. Er is momenteel een grote focus op verbetering in het vieren van diversiteit en iedereen zich welkom en gehoord laten voelen tijdens hun bezoek aan een evenement.

Maar hoe zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk rekening houdt met iedereen? Dit begint bij het goed in kaart brengen van de bezoekers. Als jij weet wie er komen en wat hun achtergrond is, wordt het al veel eenvoudiger om rekening te houden met hun persoonlijke behoeften. Ontvang je een internationaal gezelschap? Denk dan aan bewegwijzering in verschillende talen en cateringopties die rekening houden met allergieën en geloofsovertuiging. Zorg er ook voor dat de bezoekers zich kunnen identificeren met de sprekers en panels op het evenement. Dit zorgt ervoor dat zij zich meer op hun gemak voelen. En vergeet ook zeker niet rekening te houden met minder validen.

Op dit moment worden er al grote stappen gemaakt om respect voor diversiteit te laten terugkomen tijdens evenementen. Een mooie ontwikkeling als je het mij vraagt.

Nu ben ik benieuwd:

  • Wat vind jij van deze trend?
  • Welke voorbeelden ken jij van evenementen die hun best doen voor diversiteit?
  • Heb jij tips om een grote diversiteit aan mensen op één evenement zich welkom te laten voelen?

 

Deel het met me in een comment onderaan deze pagina!

 

Groetjes,

 

Dieuwke

 

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

2 reacties

  1. Interessant om te lezen dat respect voor diversiteit zowaar een trend is geworden. Ik geloof dat het belangrijk is om altijd rekening te houden met de achtergrond(en) van je doelgroep, zodat je beter op hun behoeften kan inspelen. Iedereen moet zich inderdaad welkom voelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *