Eventtrend 7: Interactieve belevenissen

Lezingen en passieve observatie zijn uit; discussie en actieve betrokkenheid zijn in! En hoewel enquêtes vandaag de dag nog steeds veel worden gebruikt om de tevredenheid en betrokkenheid van de deelnemers te meten, gebruiken sommige evenementen nu ook camera’s en gezichtsherkenningssoftware om het sentiment (heeft iedereen plezier?) in realtime te meten.

Hoewel interactieve sessies meer eisen stellen aan de presentatoren, helpen ze bezoekers om alles wat ze leren beter te onthouden. Interactieve activiteiten kunnen vele vormen aannemen. Van instagrambare social mediamomenten tot escape rooms en van haka dansen tot knuffelen met puppies. Hoe creatiever je wordt, hoe beter.

Bezoekers van evenementen met veel interactie en waardevolle content zijn ook eerder geneigd hun positieve ervaringen te delen via Social Media. Je kunt wel raden wat voor positief effect dit heeft voor het evenement, de naamsbekendheid en merkbeleving bij zowel de bezoekers als hun volgers.

Ik ben benieuwd:

  • Wat is het tofste, gekste of bijzonderste wat je ooit hebt gedaan tijdens een evenement?
  • Hoe kunnen sprekers jou het beste motiveren?
  • Heb jij tips voor goede sprekers of andere interactieve activiteiten?
 
Deel het met me in een comment onderaan deze pagina!
 

Groetjes,

 

Dieuwke

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *